شاید حدود ۵۰ سال قبل که تبلیغات به شیوه امروزی در خیابان مدیسون نیویورک به راه افتاد کمتر کسی پیش بینی می‌کرد که روزی بازاریابان به غیر از وجه هنری احتیاج به تخصص دیگری داشته باشند. در بازاریابی مدرن یک کارشناس بازاریابی دو وجه دانشمند و هنرمند را به‌طور هم‌زمان داشته باشد. کارشناسان بازاریابی باید خلاقیت و نوآوری داشته باشند تا بتوانند کمپین‌های جدید طراحی کنند و با مصرف‌کنندگان در ارتباط مستقیم باشند و در عین‌ حال قابلیت تحلیل ت‌های بازاریابی را داشته باشد.

وجه دانشمند یک کارشناس بازاریابی شامل:

  • دنبال کردن برنامه اجرایی: بازاریابی دیگر نمی‌تواند به چشم هزینه دیده شود و یا کارشناس بازاریابی مدرن باید همه فعالیت‌ها و کمپین‌ها را دنبال کند.
  • اداره کردن: با بیشتر شدن مسئولیت‌ها و محدود شدن منابع، یک کارشناس بازاریابی باید در برنامه‌ریزی و اداره بودجه مهارت داشته باشد
  • تجزیه‌وتحلیل: کارشناسان بازاریابی باید در تحلیل داده‌ها خبره باشند. باید روش‌های جدید را امتحان کنند و با یک نگاه کلی به داده‌ها آن‌ها را تشخیص دهند و بررسی کنند.
  • اجرای کمپین: استفاده از ابزارهایی مثل نیروهای فروش برای کمک به درک درست از کمپین تبلیغاتی

وجه هنری یک کارشناس بازاریابی شامل:

  • نوشتن محتوا: بازاریابی مدرن تبدیل به یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌های کارشناسان بازاریابی امروزی شده است و نحوه نوشتن یکی از اصلی‌ترین ستون‌های آن است.
  • دارایی‌های تصویری: محتوای تصویری توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و باعث ارزشمند شدن آن می‌شود.
  • رسانه‌های اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی نحوه برخورد کارشناسان بازاریابی را تغییر داده و ساختن و مدیریت این مجموعه‌ها را تبدیل به یک مهارت کرده است.
  • بازاریابی با ایمیل: ایمیل همیشه بار سنگینی را در زمینه بازاریابی مدرن به دوش می‌کشد. تمرین زیاد و طراحی مناسب همواره به‌عنوان یک اام برای کارشناسان بازاریابی تلقی می‌شود.

تعجبی ندارد که کارشناسان بازاریابی مدرن باید دیدگاه چندوجهی داشته باشند. با گسترش هر دو بخش هنری و دانشمند کارشناسان بازاریابی می‌توانند خود را سریع‌تر با عرصه در حال تغییر بازاریابی هم گام سازند.


های نتورک بازاریابی ,یک ,کارشناسان ,مدرن ,داشته ,کارشناس ,کارشناسان بازاریابی ,بازاریابی مدرن ,کارشناس بازاریابی ,یک کارشناس ,داشته باشدمنبع

بازاریابی مدرن و ویژگی‌های کارشناسان بازاریابی

آژانس‌های بازاریابی در آستانه ورود به دوران دیجیتال

بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز چگونه کار می‌کند؟

دیجیتال مارکتینگ از ابتدا تا انتها

توصیه های بیل گیتس برای موفقیت در کسب و کار

کسب درآمد از اینترنت در ایران

در مدیریت شبکه های اجتماعی این اشتباهات مهلک را نکنید!

مشخصات

آخرین جستجو ها

قیمت خرید پوستر سه بعدی گردشگری پی سی دانلود آوارگانِ قحطی زده ی جدا از نت پوشش داکرومت فیلتر شنی TITECH | تی تک معرفی کالا مجله سبک زندگی portakhfif